Consultanță Protecția datelor

CONSULTANȚĂ PROTECȚIA DATELOR

Odată cu intrarea în vigoare a GDPR în 25 mai 2018, o tot mai mare atenție este acordată protecției datelor cu caracter personal. Măsurile coercitive deosebit de drastice ce pot fi puse în aplicare de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării datelor cu Caracter Personal – ANSPDCP constituie un argument puternic pentru care conformitatea prelucrărilor de date personale la nivel organizațional devine un element de neignorat pe harta managementul riscului în cadrul oricărei afaceri.

Chiar și așa, rolul principal al unui operator de date este creșterea gradului de conștientizare a operatorului de date și a persoanelor vizate asupra importanței datelor cu caracter personal. Acestea vizează dreptul la intimitate și chiar securitate a persoanei și, prin urmare, este astringent necesar a fi luate toate măsurile tehnice și organizatorice aplicabile pentru a fi păstrate în siguranță. De asemenea, trebuie ca asigurăm posibilitatea persoanei vizate să își exercite toate drepturile care îi sunt recunoscute prin GDPR.

Consultanții noștri în protecția datelor sunt specialiști cu experiență în mediul antreprenorial românesc, orientați spre client și în continuă formare în plan național și european pentru implementarea în formă corectă și completă a cerințelor GDPR.

Indiferent că sunteți un operator de date din mediul privat sau de stat și indiferent de sectorul de activitate în care vă desfășurați activitatea – medical, învățământ, producție, marketing, publicitate, turism, ș.a.m.d., putem construi împreună sistemul de reguli și bune practici corporatiste aplicabile în mod punctual activităților specifice dumneavoastră.

IMPLEMENTARE GDPR DETALIATĂ, INDIFERENT DE DOMENIUL DE ACTIVITATE

Dintre acțiunile de securizare a datelor cu caracter personal pe care le oferim, compatibile cu prevederile GDPR și legislația aplicabilă în domeniu, amintim:

  • Întocmire documentație protecția datelor care să securizeze zonele de risc prin măsuri adecvate și
  • precise, fără a influența semnificativ și nenecesar activitatea dumneavoastră zilnică;
  • Identificare și reglementare de roluri – Controller-Processor/Operator-Împuternicit și actualizarea condițiilor contractuale ce consemnează acest raport;
  • Instruire personal împuternicit din cadrul operatorului de date;
  • Conformare GDPR pe linie de relații de muncă și informări corespunzătoare pentru creșterea gradului de conștientizare a angajaților privind importanța datelor cu caracter personal;
  • Asistență continuă, până la implementarea efectivă a întregii game de măsuri GDPR identificate ca fiind oportune;
  • Consultanță privind realizarea Evaluarea impactului asupra protecției datelor (DPIA).

Protejează-ți afacerea și datele clienților tăi!

Află cum te afectează GDPR. Cere o ofertă personalizată.

De îndată ce ai aflat de existența GDPR, ar fi bine să ne contactezi. Astfel, putem identifica, în cel mai scurt timp, în ce măsură ți se aplică reglementările stipulate în GDPR. Acest lucru este posibil numai cu realizarea Analizei preliminare de evaluare a impactului privind datele cu caracter personal – primul pas în procesul de obținere a complianței și evitarea amenzilor usturătoare instituite prin GDPR.

În egală măsură, dacă ai realizat câțiva pași spre conformare și ai intrat în impas, nu mai trebuie pierdut timp prețios. Sună-ne și îți vom furniza informații validate și bine ajustate activităților specifice pe care le desfășori, astfel încât să gestionăm zonele de risc cât mai curând, înainte ca vreo persoană vizată să se adreseze ANSPDCP cu o plângere soldată cu un control.

Dacă dorești o ofertă personalizată, contactează-ne!

Primul argument pentru care un consultant extern este soluția optimă de protecție a datelor personale este obiectivitatea. Un personaj intern, implicat în procesele interne ale organizației, va întâmpina dificultăți în a evalua corect și imparțial situațiile de risc cu care se întâlnește. Acesta este, în mod indubitabil, influențat (în mod conștient sau inconștient) de cultura organizațională din care și el însuși face parte. În situația în care identifici în structura de personal o persoană potrivită protecției datelor cu caracter personal, recomandabil este să o numești pe aceasta responsabilă cu serviciul extern de protecția datelor – un rol extrem de util pentru o prelucrare „sănătoasă”.

Un alt argument important este evitarea conflictului de interese. La nivel „in base”, prelucrările de date cu caracter personal pot căpăta adesea un atribut de flexibilitate, în dinamica activității desfășurate de operatorul de date, în funcție de factori interni sau externi. Numirea unui DPO intern, spre exemplu, ar presupune o monitorizare și evaluare continuă a potențialității conflictului de interese, ceea ce reprezintă o nouă activitate inclusă într-o fișă de post și, implicit, activități de formare dedicate pentru ca acea persoană să poată duce la îndeplinire această nouă sarcină de serviciu.

SERVICII SUPLIMENTARE DE CONSULTANȚĂ: PROTECȚIA DATELOR PENTRU MENȚINEREA CONFORMĂRII

Independent de procesul de documentare și implementare efectivă a cerințelor GDPR, realizăm și activități specifice, precum:

  • Evaluarea impactului asupra protecției datelor (DPIA) – obligatorie atunci când sunt introduse noi tehnologii de prelucrare a datelor cu caracter personal în activitatea curentă. Trebuie realizată, de asemenea, în multe alte situații când este necesar a se stabili fără echivoc dacă o nouă decizie la nivel operativ poate sau nu să ducă la o încălcare a drepturile și libertățile cetățenești ale persoanelor vizate;
  • Audit protecția datelor – pentru a verifica gradul de conformitate a prelucrărilor de date cu caracter personal la un moment dat, ceea ce constituie o dată certă asupra securității datelor personale în organizația dumneavoastră.
  • Serviciul extern DPO – dacă prelucrezi date cu caracter personal sensibile sau ale minorilor, ori dacă sunteți o instituție sau un organism public, este necesară numirea unui Responsabil cu protecția datelor (DPO). De asemenea, dacă dorești o monitorizare profesionistă a datelor cu caracter personal în organizație, poți numi facultativ un DPO.