Înregistrare mărci OSIM, EUIPO, WIPO

Proprietate Intelectuală & Management

® Înregistrare mărci OSIM, EUIPO, WIPO

Marketerii spun că „utilizarea mărcii este arta și cheia de boltă a marketing-ului”.

Îți amintești cât ai căutat până ai găsit numele cel mai potrivit pentru afacerea ta?

Identitatea firmei tale este însăși cartea ta de vizită în relația cu clienții și partenerii tăi. Aceștia o percep atât ca o promisiune a calității, cât și ca o garanție că meriți încrederea lor.

Denumirea comercială (marca) sub care ne oferim pe piață produsele și serviciile este rezultatul unor căutări personale și a multor ședințe de „brainstorming”. De aceea, este important să știi că singura formă legală prin care poți avea exclusivitatea asupra identității afacerii tale, respectiv numele sub care te prezinți clienților tăi si care te ajută să te diferențiezi de concurență, este obținerea certificatului de MARCĂ ÎNREGISTRATĂ la nivel național, comunitar sau internațional.

Avem competențe consolidate în înregistrarea și protecția mărcilor.

Principiile care ne guvernează activitatea sunt: Competența, Eficiența, Transparența procedurilor și a costurilor.

PERCEPȚII ȘI REALITĂȚI CU PRIVIRE LA PROTECȚIA DE MARCĂ

În prezent, există o confuzie majoră ce se realizează între numele comercial – acordat de către O.N.R.C. la înregistrarea firmei –  și marca înregistrată ® – obținută prin parcurgerea demersurilor legale în fața O.S.I.M.

Există numeroase situații în care managerii români investesc sume importante în promovarea și consolidarea afacerii lor, fără a lua în calcul posibilitatea de a pierde totul, din simplul motiv că nu au obținut la timp certificatul de marcă înregistrată, documentul juridic care să le asigure exclusivitatea asupra folosinței.

Așa cum se menționează în documentul emis de către Registrul Oficiului Comerțului la înființarea firmei, „denumirea rezervată nu este constitutivă de drepturi în sensul legii 84/1998, iar în cazul unui conflict drepturile de marcă vor prevala”. Un argument suplimentar în acest sens îl constituie și existența celor 3 mărci în vigoare, înregistrate de către O.N.R.C. în anii 2003, 2013 și 2014.

ALEGE PROTECȚIA DE MARCĂ PENTRU AFACEREA TA!

Înregistrare marcă națională
Înregistrare marcă europeană
Înregistrare marcă internațională

Protejează marca afacerii tale!

Contactează-ne pentru o ofertă personalizată de înregistrare a mărcii tale.

AVANTAJELE MĂRCII ÎNREGISTRATE:

  • Exclusivitate în utilizare;
  • Activ patrimonial;
  • Temei legal pentru titlu executoriu;
  • Investiții securizate;
  • Plus credibilitate pe piață;
  • Potențial de extindere (francizare, licențiere, etc);
  • Recunoaștere și apreciere.

Pentru ca marca ta să se bucure de o protecție reală și eficientă, îți recomandăm ca, după obținerea certificatului de înregistrare, să ai în vedere monitorizarea activă a mărcii la nivel național, comunitar sau internațional (cu țara desemnată România).

În lipsa monitorizării mărcii, este posibil ca la un moment dat să întâlnești pe piață concurenți ce îți folosesc marca sau folosesc mărci foarte asemănătoare, în condiții de legalitate. În cazul în care nu se formulează opoziție la înregistrare în termenul legal, marca nouă poate fi înregistrată și singura soluție este anularea mărcii pe cale judecătorească, proces ce presupune costuri ridicate și timp îndelungat.

Având în vedere cadrul legal reglementat prin Legea 66/2010, „o marcă depusă la înregistrare se publică în Buletinul Oficial de proprietate Industrială, iar dacă nimeni nu formulează opoziție în termenul legal de două luni prevăzut de lege, OSIM va analiza marca doar din punctul de vedere al motivelor absolute (dacă marca nu este descriptivă, dacă nu este înșelătoare sau contrară bunelor moravuri, dacă nu aduce atingere ordinii publice etc.) și apoi va dispune înregistrarea acesteia.” Altfel spus, OSIM nu va mai face nicio verificare privind identitatea și similaritatea cu mărcile anterioare în lipsa unei opoziții, lăsând piața să decidă ce mărci o să coexiste.

Dacă dorești o ofertă personalizată de Protecție Intelectuală, contactează-ne!

Procedura de supraveghere constă în monitorizarea lunară a publicațiilor OSIM, EUIPO, WIPO, respectiv a mărcilor care se publică săptămânal/lunar, interpretarea informațiilor și informarea în scris a clientului dacă sunt publicate mărci similare cu denumirea protejată și vizează activități similare care pot să aducă atingere drepturilor anterioare.

În situația în care, în urma acestor sesizări, clientul dorește formularea de opoziții/ contestații la înregistrarea unei mărci, suntem aici pentru tine, pentru a te susține în aceste demersuri legale.

Prin monitorizarea mărcii tale, vei ști dacă există cereri de înregistrare pentru mărci identice sau similare ce pot aduce atingere drepturilor tale de proprietate industrială.

PĂSTREAZĂ ÎN MINTE CĂ:

Neînregistrată, marca rămâne doar un nume ce poate fi revendicat de oricine dorește acest lucru.

Odată înregistrată, însă, ea îți protejează numele afacerii, numele de website, imaginea firmei, investițiile în promovare și dezvoltare pe termen lung.